tiistai 9. maaliskuuta 2010

Melbourne Melbourne Melbourne

Viimeinen ilta Mildurassa oli erinomainen yhteenveto koko ajastamme siella. Nautiskelimme talon antimia ja seura oli mita parhainta. Raahauduimme torstai-illan perinteiden mukaisesti ilmaisen pizzan perassa O'Malleysiin ja vietimme siella muutamia, ohom, tunteja. Kuvatodisteitakin on runsaasti, mutta yhteytemme (kirjasto, tai ylipaatansa Australia) ovat liian hitaita sellaiseen todisteluun. Aamulla herasimme klo 5.30 sanomaan hyvastit parhaille kavereillemme, eli valkosipulilaisille, jotka lahtivat siihen aikaan kohti uutta tyopaivaa. Jotkut meista valvoivat siihen asti. Hyvastit olivat haikean vasyneet. Sen jalkeen nukuimme puolitoista tuntia ennen kuin piti alkaa pakata ja kerata itseaan kokoon. Check out. Saimme uudet hienot avainnauhat muistoksi ja lamminta katta myoskin (eli deposit takaisin). Bussimme lahti klo 12.20, koska yobussi oli yllattaen tayteen buukattu silloin kun siihen yritimme havitella lippuja. Saimme kyydin asemalle mukavalta ranskalaispojalta ja hanen haipymisensa jalkeen muutamia kyyneleitakin vuodatettiin. Tajusimme, etta olemme jalleen kodittomia.

Matka meni nukkuessa (myos tasta on todisteita, kiitos Elina) kunnes alkoi myrskyta ja oli hienompaa seurata katujen tulvimista. Jouduttiin kerran jopa kayttamaan kiertotieta. Viimeinen osuus taittui junalla ja sen jalkeen suunnistimme hostellia kohti ratikoilla. Reitti oli suunniteltu aivan oikein, mutta kohde oli hieman vaarassa paikassa. Paasimme kaikesta huolimatta perille myohaisillan paremmalla puolen.

12 tunnin unien jalkeen lahdimme aamiaiselle. Ja kappas, tormasimme vanhaan tuttuumme suomalaiseen Anna-Marieen, jonka nyt kohtaamme jo kolmatta kertaa. Ensimmainen kerta oli Alice Springsissa, sitten Mildurassa kuukausia sitten ja nyt viela taalla. Emmeka ole tienneet mitaan toistemme suunnitelmista. Missakohan seuraavaksi. Illalla laskeuduimme hostellin baariin ja kas, kohtasimme kolme tuttua herrasmiesta Oasiksesta. Kyseiset Jonit (Englanti/Kanada) seka Adam olivat ajaneet pakullaan Mildurasta tanne ja sattuivat asettumaan hostellimme eteen parkkiin. Se olikin aika riemukas jalleennakeminen ja koti-ikavamme helpottui suuresti. Vietimmekin yon ja seuraavan paivan heidan kanssaan hengaten ympari kaupunkia. Vierailimme mm. jannittavalla aasialaisklubilla, jossa saimme ilmaista shampanjaa, ja Moomba-festivaaleilla joen varrella. Sitten Jonit valitettavasti lahtivat jatkamaan matkaansa kohti itarannikkoa.

Olemme yrittaneet menna elokuviin katsomaan Alicea ihmemaassa useampaankin otteeseen, mutta aina se on jostain syysta epaonnistunut. Tanaan lopulta sinne menemme, koska meilla on jo varatut liput IMAX teatterin suurelle skriinille. Jihaa! Hostellista olemme jo check outanneet, mutta rinkkamme viihtyvat yha siella sailytyskopperossa. Illalla suunnistamme kohti lentokenttaa ja uudelleen pakkailemme/punnitsemme tavaroitamme siella yon yli. Lento Tasmaniaan lahtee klo 6.10 am. Varasimme hostellin Hobartista kahdeksi yoksi ja siella sitten suunnittelemme mita Tasmania-vierailumme pitaa sisallaan.

Nuudeleilla on hyva elaa. Ehka voisimme kayda ostamassa muutaman hedelman Victoria Marketeilta.